zondag 7 oktober 2012

Huis/leerwerk leren plannen!

Iedereen slaat dit liever over, en toch is het nodig, je raad het denk ik al: leren, in dit artikeltje ga ik jullie wat meer tips geven om er zo snel/goed mogelijk vanaf te zijn!

                                          542048_539003759459684_1504879811_n_large

                                       


Hou alles overzichtelijk
Als allereerste tip: hou alles overzichtelijk, wat ik hiermee bedoel is: hou je plek waar je leert (waarschijnlijk bureau) goed opgeruimd, als je gaat proberen te leren en er staan zóveel dingen om je heen raak je natuurlijk snel afgeleid, ook is het natuurlijk vervelend als je net het moed bij elkaar hebt geraapt om te gaan leren eerst nog alles te moeten opruimen! Ook bedoel ik met overzichtelijk houden je agenda, als jij van alles door elkaar in je agenda hebt kom je er straks niet meer uit watje nou af moest hebben, daarom is het handig om alles gewoon netjes opgeschreven te hebben.

Routine 
Het is bewezen dat je beter kunt leren als je een vaste routine hebt, hiermee bedoelen ze dat je bijvoorbeeld uit school komt, wat eet en drinkt en dan gaat leren, je hersens wennen er aan, die weten dan van oh ik heb nu wat gegeten, nu moet ik me weer gaan concentreren.

                                              Keep-calm-and-study-2441_large
Pauze's 
Sommige mensen kunnen heel goed aan een stuk door leren, en dat is natuurlijk heel fijn! maar er zijn ook mensen (zoals ik) die dat niet kunnen, daarom werkt deze methode voor mij heel goed: half uur leren, 10 minuutjes pauze, half uur leren, 10 minuutjes pauze, en zo de hele tijd doorgaan! wel moet je consequent zijn want de verleiding is natuurlijk erg groot om van die 10 minuutjes pauze, een half uur te maken!

Doel
De meeste mensen hebben toch al wel een doel voor ogen, havo, vwo of welk niveau ze ook willen behalen, heb je even geen zin om te leren? denk dan aan dat doel, dat helpt voor mij heel goed!

Succes! wat zijn jullie studeertips?

XOXO, Shannen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten